سکوتم را باور نکن من بی تو راحت نیستم
بهترين هديه شما به ما نظرات گل شما هستندپس دوستان ما رو از نظراتتون بي نصيب نكنيد !

8 نکته کامپیوتری مهم و شاید خنده دار!!!!

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

 

 

 

 

 

برای خواندن جزئیات  بیشتر .لطف کنید به ادامه مطلب برویید .

                                                                                                        نظر گلتونو فراموش نکنید !!



ادامه مطلب ...
شنبه 26 / 7 / 1390برچسب:, :: 9:57 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

چیپست حافظه فلش
 

توشیبا و سن دیسک کوچکترین چیپست حافظه فلش را معرفی کردند

شرکت های سن دیسک و توشیبا که یکی از بزرگترین تولید کنندگان حافظه های NAND بعد از سامسونگ هستند، به تازگی اعلام کردند که به تکنولوژی مقرون به صرفه ای برای تولید این دسته از حافظه ها با ضخامت مداری ۲۰ نانومتر دست پیدا کرده اند.

این ۲ شریک تجاری توانسته اند کوچکترین حافظه ۶۴ گیگابایتی دنیا را با ضخامت مداری ۱۹ نانومتر طراحی و تولید کنند.

این حافظه ها از معماری MLC بهره می گیرند که در هر سلول بیشتر از ۱ بیت را جا می دهند. به گفته توشیبا با استفاده از این قابلیت می توان به ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در یک چیپست حافظه رسید. سن دیسک وعده داده که از نیمه دوم سال جاری میلادی این حافظه ها به صورت انبوه وارد بازار مصرف شوند.

اگر قصد خرید SSD دارید و در خرید هم عجله ندارید، بهتر است تا زمان ورود این حافظه ها دست نگه دارید. زیرا SSD هایی با ظرفیت بالاتر و قیمتی معقول تر به بازار می آیند.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:9 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

اپل
 

اپل از نوکیا پیشی گرفت

موبنا- پس از برآورد درآمدی در طول سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی مشخص شد درآمد این فصل اپل از نوکیا که همیشه عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گوشی را داشته، بیشتر شده است.


به گزارش اخبار خارجی موبنا، با توجه به افزایش میزان درآمد و پیشی گرفتن از نوکیا، اپل هم اکنون جایگاه شماره یک را در میان تولیدکنندگان موبایل به لحاظ درآمدی به خود اختصاص داده است.
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیست، درآمد اپل در عمده فروشی گوشی آی فون به 9/11 میلیارد دلار در سه ماهه ابتدایی سال 2011 رسید.
این در حالی است که برای اولین بار میزان درآمد نوکیا از عمده فروشی گوشی هایش به کمتر از 4/9 میلیارد دلار رسیده است.
اپل 65/18 میلیون دستگاه گوشی آی فون به فروش رسید و نسبت به فصل قبل با 2/16 میلیون دستگاه فروش خوبی را تجربه کرد. این در حالی است که نوکیا با فروش 5/108 میلیون دستگاه گوشی ساده و 2/24 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، درآمدش بیش از دومیلیارد دلار از اپل کمتر شد.
در حالی که اختلاف زیادی میان تعداد گوشی های فروخته شده دو شرکت وجود دارد اما میانگین قیمت فروش هر گوشی برای نوکیا 87 دلار و برای گوشی آی فون 638 دلار برآورد شده است.
علیرغم درآمد این فصل، استراتژی آنالیست پیش بینی می کند که اپل در برابر اندرویید گوگل بخشی از سهمش را سال آینده از دست خواهد داد و از آنجا که نوکیا هم به تازگی اعلام کرده که در حال همکاری با مایکروسافت است، همچنان رقابتش با این شرکت فنلاندی افزایش می یابد.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:6 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

نوکیا
 

نوکیا گوشی‌هوشمند با سیستم‌عامل ویندوزفون تولید می کند

موبنا- نوکیا و مایکروسافت با امضای یک توافقنامه قطعی مبنی بر همکاری استراتژیک تصمیم دارند گوشی‌ها هوشمند نوکیا با سیستم‌عامل ویندوزفون بسازند.


به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از روابط عمومی نوکیا در ایران، استفان الوپ اعلام کرد که نوکیا از تولید استراتژی به مرحله عملی کردن استراتژی رسید.
وی با اشاره به جزییاتی در مورد این پیشنهادات جدید اعلام کرد: نوکیا خدمات نقشه و مکان‌محور را برای اکوسیستم ویندوزفون با Ovi Maps که تجربه‌ای موفق بوده است ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: نوکیا و مایکروسافت فروشگاه مجازی جدیدی با نام برند نوکیا ایجاد می‌کنند که ترکیبی از فروشگاه مجازی Windows Marketplace و امکان پرداخت آسان از طریق اپراتور به وسیله نوکیا است که این روش پرداخت هم اکنون برای 112 اپراتور در 36 بازار وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای جذاب‌تر کردن برنامه‌نویسی برای ویندوزفون، هزینه عضویت که معمولا 99 دلار است، در سال اول برای تمام برنامه‌نویسان نوکیا درنظر گرفته نمی‌شود.
استفان در مورد معامله ویندوزفون گفت: در ازای ارزشی که نوکیا در این معامله ایجاد می‌کند، نوکیا تا 5 سال آینده در مجموع میلیاردها دلار از  مایکروسافت درآمد کسب می‌کند.
وی در ادامه افزود: نوکیا در نجات دادن گوشی‌های هوشمند سیمبین تمرکز ویژه دارد و در سه ماه گذشته، نوکیا گوشی‌های E6 و X7 را معرفی کرد و به همراه آن از نرم‌افزار Symbian Anna به عنوان بخشی از الگوی ارتقا نرم‌افزاری مداوم پرده‌برداری کرد.
به گفته وی گوشی‌های سری C بخش قدرتمندی از تجارت را شکل داده‌اند.
 نوکیا تاکنون بیش از هشت میلیون C3 و X2-01 صادر کرده است.
 همچنین گوشی نوکیا C2 دو سیم‌کارته در سه ماه دوم وارد بازار می‌شود.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:4 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

گوشی های پرفروش
 

معرفی گوشی های پرفروش تلفن همراه در هفته گذشته

موبنا- فعالان ودست اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه پرفروش ترین گوشی های تلفن همراه در هفته گذشته را در میانگین قیمت زیر 300 هزار تومان اعلام کردند.


 به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از منابع بازاری، کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا گوشی هایی که از بهای بالایی برخوردارند چندان مورد تقاضای عموم مشتریان قرار نگیرد.
*نوکیا همچنان یکه تاز بازار است
بازار گوشی های نوکیا که از میانگین قیمت زیر 300 هزار تومان برخورداند، به دلیل افزایش تقاضای مشتریان به گرمی سپری می شود.
X6 هشت گیگابایتی و c5 این برند  از جمله مدل های خوش فروش در سطح بازار تلفن همراه هفته گذشته معرفی شدند که به بهای 300 و 180  هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار گرفت.
 گوشی C5 از قابلیت های نظیر صفحه نمایش TFT 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 16 گیگابایت و دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.15 مگاپیکسلی بهره می برد.
گوشی X6  هشت گیگابایتی نیز  از امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی لمسی، حافظه داخلی هشت گیگابایتی،‌ دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی بهره می برد.
 گوشی 7230 نوکیا از دیگر گوشی های پرفروش این برند بود که  با قیمت 174 هزار تومانی با تقاضای بالای از سوی مشتریان روبرو شده است.
در میانگین قیمت گوشی های زیر 100 هزار تومان نیز مدل های 2700 ، 1616 و 1800 از جمله گوشی هایی بودند که در میان کاربران تلفن همراه از محبوبت خوبی برخوردار شدند.
**K970  دوست داشتنی
K970  سونی اریکسون توانست در هفته گذشته همچنان صدرنشینی خود در بازار را حفظ کند.
این مدل سونی اریکسون با امکانات مناسب و بهای زیر 200 هزار تومانی توانست تقاضای بالایی از مشتریان را به خود اختصاص دهد .
از امکانات بارز گوشی K970 سونی اریکسون که با قیمت 165 هزار تومان به فروش رسید می توان به صفحه نمایش TFT 2.2اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، ارتقا حافظه داخلی تا هشت گیگابایت توسط مموری کارت و دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی  اشاره کرد .
از میان گوشی های بالای 200 هزار تومانی این برند می توان به VIVAZ و X10 MINI اشاره کرد که  همچنان در لیست پرفروش ترین های اسونی اریکسون در هفته گذشته قرار گرفت.
گوشی VIVAZ که به بهای 285 هزار تومان به فروش رسید توانست به دلیل برخورداری از دوربین هشت مگاپیکسلی ازفروش بالایی در بازار برخوردار شود .
از سایر امکانات این گوشی می توان به صفحه نمایش TFT لمسی 3.2 اینچی، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت، سیستم عامل سیمبین ،خروجی تلویزیون و جک صوتی اشاره کرد .
گوشی X10 MINI نیز با قابلیت های بالا و بهای فروش 225 هزار تومانی توانست  همچنان در لیست پرفروش ترین های سونی اریکسون جای گیرد.
** سامسونگ و مدل های متنوع
 دو مدل s5253 و Corby در هفته گذشته از بیشترین تقاضا در بازار  تلفن همراه برخوردار شد و به همین دلیل در لیست پرفروش ترین های این برند جای گرفت.
 گوشی S5253 سامسونگ که به بهای 175 هزار تومانی در اختیار مشتریان قرار گرفت از امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی TFT ، ارتقا حافظه داخلی تا 16 گیگابایت، دوربین عکاسی و فیلمبرداری 3.15 مگاپیکسلی و سیستم عامل بادا بهره می برد .
گوشی Corby سامسونگ نیز با بهای 123 هزار تومانی از امکاناتی صفحه نمایش لمسی 2.8  اینچی TFT ، ارتقا حافظه داخلی تا  هشت گیگابایت توسط مموری کارت، دوربین عکاسی و فیلمبرداری  دو مگاپیکسلی بهره می برد .
از سایر گوشی های پرفروش این برند در هفته گذشته می توان به S5560 ، C3303 و C3530   اشاره کرد که با قیمت 170 ، 92 و 123  هزار تومانی بیشترین آمار تقاضا در بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده اند.

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 7:2 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

ويندوز ۸
 

خبرگزاري‌ها- مايكروسافت با هدف افزايش امنيت ويندوز8 كاري خواهد كرد كه ورود به اين سيستم عامل به جاي كلمات عبور با استفاده از قابليت شناسايي چهره صورت گيرد.
ديگر ترديدي باقي نمانده كه ويندوز 8 با برخي تغييرات ساختاري همراه خواهدبود و قابليت هايي در آن گنجانده خواهد شد كه تاكنون توسط مايكروسافت مورد توجه قرار نگرفته بود.
به همين منظور قرار است رابط كاربري ويندوز 8 به طور مبنايي دچار تغيير شود، امري كه در اسناد منتشر شده در مورد نحوه طراحي ويندوز 8 به طور بنيادين مورد توجه قرار گرفته است.
در بخشي از اين اسناد آمده است: تا سال 2012 حسگرهايي مانند انواع ميكروفون، دوربين، جي پي اس، تسريع گرها و حسگرهاي حرارتي و مغناطيسي به اكثر رايانه هاي شخصي اضافه خواهند شد و به ويندوز 8 امكان مي دهند تا امكانات جديدي به كاربرانش ارائه دهد. در اين ميان حسگرهايي كه چهره كاربران را شناسايي مي كنند مي توانند امنيت افراد را در محيط كار و منزل به خوبي تامين كنند.
پيش از اين مايكروسافت قابليت تشخيص چهره كاربران را به برخي سرويس هاي ديگر خود مانند Kinect و Xbox Live اضافه كرده بود. البته برخي شركت هاي سازنده لپ تاپ از سال 2007 دوربين هايي را به همين منظور به لپ تاپ هاي مختلف اضافه كرده بودند.

 

شنبه 6 / 2 / 1390برچسب:, :: 6:58 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

گوشی

یک پزشک - این دردسری که خود من چند بار با آن مواجه شده‌ام!

من عادت دارم که گوشی موبایل را همیشه روی سایلنت بگذارم.

شاید عادت بدی باشد، اما از دید من خوب نیست که هر کسی هر وقت خواست، وسط کار آدم وارد شود.

معمولا عادت دارم هر نیم ساعت نگاهی به صفحه موبایل بیندازم و اگر لازم بود، پاسخ پیامکی با صوتی بدهم!

امشب، در دلیشس، این صفحه را پیدا کردم، نویسنده مقاله مطلبی در مورد پیدا کردن گوشی، وقتی روی سایلنت قرار داده شد نوشته است.

او پیشنهاد کرده که همیشه برای چنین واقعه‌ای باید آماده بود و از اطلاعات ضروری پشتیبان گرفت.

راه‌حل‌های دیگر او، پیدا کردن گوشی با GPS با کمک سرویس‌دهنده تلفن، استفاده از اپلیکیشن‌های هوشمند و حتی فلزیاب بود!

راستش من سه چهار باری گوشی خودم را گم کردم در حالی که می‌دانستم حتما در خانه است!

راه حل‌هایی که در آن مواقع به نظرم رسیدند، اینها بودند:

- همه لامپ‌های اتاق را خاموش کردم و با گوشی ثابت، به موبایلم زنگ زدم، بلکه روشن شدن صفحه نمایش را ببینم.

- هدفون وایرلسی دارم، روشنش کردم و در حالی که مرتب زنگ می‌زدم، هدفون را در گوشه کنار اتاق چرخاندم. این کار را می‌شود با یک رادیوی کوچک هم انجام داد.

در سه مورد از چهار مورد، گوشی با این روش‌های پیدا شد و در مورد چهارم هم بعد از چند ساعت، یادم آمد که گوشی را کجا گذاشته‌ام.

 

جمعه 31 / 1 / 1390برچسب:, :: 9:39 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

 

HTC

 

سیستم‌عامل جدید سیمبین با نام "سیمبین آنا" همراه با دو گوشی نوکیا X7 و نوکیا E6 عرضه ‌می‌شود.

به گزارش گروه خبری جی اس ام، این نسخه که سابقا با نام PR2 شناخته می‌شد، Symbian Anna نام دارد. Symbian Anna مرورگر سریع‌تری دارد، تایپ متن در آن بسیار بهتر شده و از آیکون‌های جدیدتری برخوردار است. در این نسخه سیستم‌عامل سیمبین از آخرین و جدیدترین نسخه Ovi Maps استفاده شده است. از ماه‌های آتی کاربران نوکیا N8، نوکیا C7، نوکیا C6-01 و نوکیا E7 نیر می‌توانند به این نسخه دسترسی داشته باشند.

بارزترین و نمایان‌ترین ویژگی Symbian Anna آیکون‌های جدید آن است.


تایپ متن هم بهتر شده است; یک صفحه‌کلید QWERTY افقی عالی نیز برای این کار تعبیه شده و صفحه‌نمایش به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام تایپ متن در صفحات وب، امکان مشاهده برنامه‌های کاربردی نیز وجود دارد. بنابراین هیچ چیز از چشم کاربر پنهان نمی‌شود.

مرورگر نیز کارایی سریع‌تری دارد و استفاده از آن راحت‌تر است.

استفاده از گالری عکس نیز بهتر شده است.

این نسخه به روزشده از امکان ارسال پیام فوری با Microsoft Communicator Mobile و بهبود در ایمیل برای کاربران تجاری برخوردار است که پشتیبانی از درخواست جلسه کامل و امکان کدگذاری سخت‌افزاری سریع بخشی از آن است.

برخی از نسخه‌های برنامه‌های کاربردی که در Symbian Anna هستند عبارتند از مرورگر پیشرفته (نسخه 7.3): پیشرفت زیاد در رابط کاربری لمسی؛ شامل نوار ثبت URL، نمایان بودن کلید Go Back (بازگشت)، کلیدهای نوار ابزار بزرگ‌تر، گزینه جست‌وجو در نوار آدرس، قابلیت پاسخ‌دهی بهتر به کاربر، راهبری سریع‌تر در history (صفحاتی که قبلا باز شده‌اند) و بارگذاری صفحات، صفحه‌نمایش با قابلیت تقسیم‌بندی به صفحات جداگانه و به همراه صفحه‌کلید QWERTY
Ovi Maps (نسخه 3.06): جست‌وجوی هوشمندتر، امکان به اشتراک‌گذاشتن مکان‌ها از طریق ایمیل و SMS و با دوستانی که گوشی‌هایی غیر از نوکیا دارند.

امکانات لازم برای برنامه‌نویسان:
Flashlite 4
Java Runtime 2.2
Qt Mobility 1.1
Qt4.7

هنوز تاریخ دقیق برای دسترسی به دانلود سیستم‌عامل Symbian Anna برای گوشی‌های موجود مشخص نیست. اما قطعا در ماه‌های آتی عرضه می‌شود

جمعه 31 / 1 / 1390برچسب:, :: 9:36 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

http://www.mobna.com/Pictures/News/1253941150.jpg

پاناسونیک از اولین گوشی دنیا با تجهیز به دوربین 13.2 مگاپیکسلی رونمایی کرد.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، این گوشی که با نام  Lumix شناخته می شود قرار است در بازار ژاپن عرضه شود.
از ویژگی های Lumix می توان به صفحه نمایش 3.3 اینچی VGA، اتصالات  Wi-Fi، سرویس های شبکه HSDPA، GPS و بلوتوث اشاره کرد.
حافظه داخلی گوشی 300 مگابایتی است و از کارت MicroSD برای ارتقای حافظه بهره می برد.
Lumix همچنین به پردازنده تصویری VenusEngine پاناسونیک مجهز شده و قادر است تصاویری با وضوح تصویر 720 پیکسل و کیفیت HD ثبت کند.
این گوشی در رنگ های مشکی، طلایی، آبی و صورتی توسط NTT DoCoMo به بازار ژاپن  عرضه می شود اما درباره قیمت آن اطلاعی داده نشده است.
یک شنبه 12 / 1 / 1390برچسب:, :: 8:41 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

http://www.mobna.com/Pictures/News/1253941135.jpg

شرکت دل که اعلام کرده بود گوشی هوشمند جدیدش با نام Venue Pro را با ویندوز فون هفت راهی بازار می کند، به نظر می رسد قصد دارد نسخه دیگری از گوشی جدیدش را با تجهیز به اندرویید به بازار عرضه کند.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت دل گوشی Venue Pro را با تجهیز به پلاتفورم ویندوز فون هفت رونمایی کرد اما اخباری مبنی بر اینکه گوشی مذکور با سیستم عامل اندرویید در اختیار کاربران قرار می گیرد نیز منتشر شده است.
به این ترتیب انتظار می رود گوشی Venue Pro در دو نسخه هم با پشتیبانی از اندرویید و هم ویندوز فون هفت در دسترس کاربران قرار گیرد.
به گزارش پی سی ورد، شرکت دل اعلام کرده گوشی Venue Pro هشتم نوامبر (اواسط آبان) با سیستم عامل ویندوز فون هفت، صفحه نمایش 4.1 اینچی و صفحه کلید کامل QWERTY به بازار عرضه می کند.
دوربین این گوشی پنج مگاپیکسلی است و از پردازنده یک گیگاهرتزی کوالکام بهره می برد.
یک شنبه 12 / 1 / 1390برچسب:, :: 8:39 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

http://www.mobna.com/Pictures/News/1253941154.jpgگوشی Xperia X12 سونی اریکسون هنوز به طور رسمی معرفی نشده اما بر اساس اطلاعاتی که از این گوشی به دست آمده نسبت به سایر گوشی های این سری قدرتمندتر است.
صفحه نمایش این گوشی نسبت به سایر نسخه های این سری بزرگ‌تر است. صفحه نمایش گوشی 4.3 اینچی لمسی خازنی و وضوح تصویر آن 854×480 پیکسل است. صفحه نمایش ضد خش است و از حسگر شتابسنج برای چرخش خودکار تصاویر و غیر فعال کردن نمایشگر بهره می برد.
Xperia X12همچنین دارای بلندگو بوده و از جک صوتی 3.5 میلیمتری بهره می برد. حافظه داخلی گوشی اعلام نشده اما از کارت microSD برای ارتقا تا 32 گیگابایت برخوردار است.
از دیگر ویژگی‌های Xperia X12 می‌‌توان به پشتیبانی از انواع اتصالات، بلوتوث و microUSB اشاره کرد.
دوربین گوشی 12 مگاپیکسلی است که قادر است تصاویری با وضوح تصویر 3000×4000 پیکسل با فلش LED ثبت کند.
زوم لمسی، تثبیت کننده تصویر، نشانگذاری تصاویر، تشخیص صورت و لبخند از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی است. همچنین 30 فریم در ثانیه تصویر ویدیویی ضبط می کند و برای مکالمه تصویری دارای دوربین ثانویه است.
سیستم عامل گوشی هم نسخه 2.1 (Eclair) اندرویید است و از پردازنده یک گیگاهرتزی MSM8250 Snapdragon کوالکام بهره می برد.
Xperia X12 از مرورگر HTML، GPS، قطب‌نمای دیجیتالی و انواع فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند اما درباره قیمت آن هنوز اطلاعی داده نشده است

یک شنبه 12 / 1 / 1390برچسب:, :: 8:36 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

 

 

لازم به ذکر است که بر خلاف سال گذشته و عرضه نخستین مدل iPad، این بار تعداد کمی از کاربران در نخستین روز از آغاز فروش اینترنتی

iPad اقدام کردند. با این وجود یکی از مراکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که در نخستین روزهای فروش اینترنتی iPad 2 بیش از 600 هزار دستگاه از آن فروخته خواهد شد.

 

در صورت تحقق این پیش‌بینی‌، iPad 2 باز هم به اندازه اولین مدل iPad محبوبیت نخواد داشت. زیرا سال گذشته در 28 روز نخست ورود این محصول به بازار یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.

 

رایانه لوحی iPad 2 شامل دو دوربین دیجیتالی مجزا می‌شود که یکی در قسمت پشت قرار گرفته و دوربین دیگر مجهز به فناوری FaceTime در قسمت جلویی قرار داد تا امکان برقراری تماس‌های تصویری و کنفرانس‌های ویدیویی را فراهم کند. این محصول نمایشگر لمسی 7/9 اینچی را در خود جا داده است و مدل قبلی خود باریک‌تر و سبک‌تر است.

 

رایانه لوحی iPad 2 شامل پردازنده دوهسته‌ای با توان یک گیگاهرتز، رم 512 مگابایتی و سیستم ژیروسکوپ برای اجرای بهتر بازی‌های رایانه‌ای می‌شود. این محصول هم‌اکنون در فروشگاه‌های اینترنتی App Store، Best Bye، Target و Wal-Mart به فروش می‌رسد.

جمعه 10 / 1 / 1390برچسب:, :: 11:56 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

کمپانی HTC امروز آخرین گوشی هوشمند  خود — گوشی HTC Hero — را که بر روی بستر سیستم عامل موبایل گوگل — سیستم عامل اندروید — کار می کند معرفی نمود. این گوشی جدید امکانات نرم افزاری بهتری را نسبت به نسخه های خلف خود دارا بوده و واسط کاربر نو نوار شده ای را به هواداران اندروید ارائه می کند.

در معرفی این گوشی تمرکز بر روی نرم افزار آن بوده چرا که گوشی HTC Hero نخستین گوشی هوشمند اندروید است که دارای قابلیت چند لمسی (multitouch) مشابه گوشی آیفون بوده و علاوه بر این از Adobe Flash نیز پشتیبانی می کند.

HTC Hero

 

با عرضه گوشی HTC Hero، اندروید زنگ خطر را برای گوشی های Pre کمپانی پالم و آیفون اپل به صدا در خواهد آورد. اروپایی ها در اواخر تابستان امسال به این گوشی دسترسی پیدا می کنند و به نظر می رسد یک نسخه ویژه از گوشی HTC Hero نیز تا آخر امسال در آمریکا عرضه شود.

مشخصات گوشی Hero

گوشی HTC Hero دارای یک صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی بوده که همانند گوشی T-Mobile myTouch 3G که روز دوشنبه معرفی شد از رزلوشن ۳۲۰ پیکسل در ۴۸۰ پیکسل برخوردار است. این گوشی دارای روکشی از جنس تفلون است و صفحه نمایش آن از یک لایه ضد لک برخوردار است که کار تمیز کردن لکه ها را از روی صفحه نمایش آسان می کند.

گوشی HTC Hero یک گوشی با دو مد ارتباطی WCDMA/GSM است و می تواند تا سرعت اتصال ۷٫۲ مگا بیت بر ثانیه اطلاعات را دریافت کند (این سرعت به شبکه بستگی دارد.)

گزینه های ورودی

HTC Hero

گوشی HTC Hero “چانه” خود را از T-MobileG1 به ارث برده است (قسمت پائینی گوشی که زاویه دار است) اما بجای صفحه کلید QWERTY دارای صفحه کلید بر روی نمایشگر است. در گوشی Hero یک کلید جدید جستجو در کنار ترکبال (trackball) قرار دارد که امکان جستجو در کل سیستم را فراهم می آورد.

در Sense که واسط کاربر جدید این گوشی است امکان کار با شبکه های اجتماعی (فیس بوک، فلیکر، توئیتر) از طریق ویجت های قابل نمایش بر روی صفحه وجود دارد.

دوربین و امکانات اتصالی

HTC Hero

گوشی HTC Hero مجهز به یک دوربین ۵ مگا پیکسلی (با قابلیت فوکوس خودکار، بدون فلاش) و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری است. امکان شارژ از طریق پورت miniUSB در پائین این گوشی فراهم شده و امکانات اتصالی این گوشی مشتمل بر بلوتوث (با A2DP) و وای-فای (۸۰۲٫۱۱ b/g) است.

این گوشی هوشمند جدید ابعادی برابر ۴٫۴۱ x 2.21 x 0.57 اینچ (۱۱۲ x 56.2 x 14.35 میلی متر) و با احتساب باتری، وزنی برابر ۴٫۷۶ اونس (۱۳۵ گرم) دارد.

واسط کاربر Sense

HTC Hero

ویژگی درخشان گوشی HTC Hero نرم افزار آن است. واسط کاربر جدید Sense برای اندروید علاوه بر دارا بودن قابلیت چند لمسی (multitouch) و پشتیبانی از Adobe Flash، دارای ویجت هایی بر روی صفحه اصلی است که می تواند فیدهای توئیتر، تقویم، ایمیل، وضعیت آب و هوا و ساعت جهانی را بر روی صفحه نمایش دهد.

پشتیبانی از Adobe Flash بدون نیاز به نصب برنامه های جانبی یکی از ویژگی های جذاب و نقاط قوت گوشی Hero است. انتظار می رود که دیگر بسترهای موبایل مثل سیمبین نوکیا و WebOS پالم نیز تا آخر امسال از این فناوری پشتیبانی نمایند.

دیگر ویژگی ها

HTC Hero

گوشی HTC Hero دارای یک آنتن داخلی GPS (همراه با قطب نمای دیجیتال) است و از کارت حافظه microSD برای افزایش ظرفیت حافظه پشتیبانی می کند. انتظار می رود باتری این گوشی امکان مکالمه تا ۴۲۰ دقیقه بر روی WCDMA (یا ۴۷۰ دقیقه بر روی GSM) را فراهم نماید و در وضعیت standby تا ۷۵۰ ساعت بر روی WCDMA (یا ۴۴۰ ساعت بر روی GSM) دوام داشته باشد. گوشی HTC Hero همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در رنگ قهوه ای نیز عرضه می شود.

یک شنبه 27 / 12 / 1389برچسب:, :: 7:17 AM :: نويسنده : محسن باراني* نديم پرور

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

هیچ وقت خودت را برای كسی شرح نده كسی كه تورا دوست داشته باشد نیازی یه این كار ندارد وكسی كه تورا دوست ندارد ان را باور نخواهد كرد. دوستان خيلي ببخشيد كه هميشه نميتونم براتون آپ باشم .چون دارم ميرم يه جايي كه يه يك سال و نيم طول ميكشه كه دوباره برگردم............ انشاال....... وقتي كه برگشتم كارمو به شكل جدي دنبال ميكنم و پاسخگويي شما دوستان گلم هميشه هستم . باراني
موضوعات


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 706
بازدید کل : 567248
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 69
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


: دوستان نظر فراموش نشه ... دوستون دارم